Varebiler

Ford løfter sløret for en stærkt optimeret Transit Connect, som nu har den bedste brændstoføkonomi i klassen, en øget nyttelast på næsten 1 ton og kan køre på bæredygtig HVO-diesel.

Transit Connects klasseledende lave forbrug udleder samtidig mindre CO2 og reducerer driftsomkostningerne. Flere varianter af varebilen tilbydes nu med en totalvægt (GVM) på 2.501 kg, som øger nyttelastens kapacitet til næsten 1 ton (982 kg*).
Ford har i samme omgang godkendt Transit Connect med 1,5-liters EcoBlue-dieselmotor til at kunne køre på bæredygtig HVO-diesel, der består af rester fra ikke-spiselig fiskeolie og animalsk fedt.
HVO-diesel gør blandt andet, at varebilen starter hurtigere op i koldt vejr. Og da brændstoffet hverken indeholder svovl eller ilt, kan CO2-udslippet reduceres med op til hele 90 procent i biler, der kører på ren biodiesel.


Den nye Transit Connect har fået hævet nyttelasten 79 kg så den nu må laste 982 kg. Foto: Ford Europe

Endnu mere økonomisk og praktisk

“Transit Connect er en varebilsfavorit i hele Europa, og dens seneste optimeringer med øget nyttelast, optimeret brændstoføkonomi og reduceret udslip sørger for, at den bliver ved med at være det,” udtaler Hans Schep, direktør for varebiler hos Ford Europa.
Ford introducerer også en ny og bedre udstyret Limited-serie på udvalgte europæiske markeder, herunder Danmark. Her tilbydes unikke designelementer som 16” Sparkle Silver-alufælge, sidespejle og dørhåndtag i samme lakering som varebilen. Limited kommer også med varme i sæderne, automatiske lys og regnsensor til vinduesviskerne.


Muligheden for dobbeltsæde i kabinen er fjernet på varianten med ekstra høj nyttelast. Dobbeltsædet er stadig tilgængeligt i varianter uden øget nyttelast. Foto: Ford Europe

Øget nyttelast efter kundeønske

Efter feedback fra kunder er Transit Connects nyttelast steget med 79 kg, så den nu lyder på op til 982 kg. Stigningen er opnået via optimeringer i dækkene og hjulkonfigurationen og går hverken ud over varerummets kapacitet eller bilens brændstofforbrug.
Derudover er muligheden for dobbeltsæde i kabinen fjernet på varianten med ekstra høj nyttelast. Dobbeltsædet er stadig tilgængeligt i varianter uden øget nyttelast.
Kunder, der ønsker en totalvægt på 2.501 kg og en nyttelast på 982 kg, har valget mellem flere motorvarianter. Disse inkluderer 1,5-liters EcoBlue-dieselmotor med enten 100 hk eller 120 hk med 6-trins manuelt gear eller 8-trins automatgear.

Den optimerede Ford Transit Connect fås i Danmark allerede nu.