
VW ID.4 77 1ST Pro Performance
194.900 kr.
Billån 2.552 kr./md.
Skabt til byen
Endelig er den her – den fuldelektriske udgave af Ford Puma med tilnavnet Gen-E. Det er snart tre år siden, at Ford fremlagde sine planer for kommende elbiler, og her var Ford Puma en del af planerne. Den har derfor været længe ventet og med god grund.
Her får du en fuldelektrisk crossover, der er skabt til bykørsel. Den har et lavt strømforbrug, og det betyder, at selvom batteriet kun er på 43 kWh, så får du en rækkevidde helt op til 376 km.
Derudover har den et stort bagagerum, mulighed for at trække op til 750 kg, og Pumas velkendte og dynamiske køreegenskaber.
Bilen kan bestilles nu, og den kan bookes til prøveture i vores Ford-bilhuse.
GALLERI
De alle designdetaljerne på denne sporty crossover.
RÆKKEVIDDE
Den elektrisk Ford Puma leveres med et 43 kWh-NMC-batteri, og fordi bilen er virkelig energieffektiv, udnyttes batteriet maksimalt. Den har et opgivet forbrug på 13,1 kWh/100 km, og derfor er rækkevidden op til 376 km.
Elmotoren har 168 hk, og den kan accelerere fra 0-100 km/t på 8 sekunder. Den har dermed de sportslige køreegenskaber, som du kender fra den benzindrevne Ford Puma.
Den kan lynlade med op til 100 kW, og efter 10 minutter kan du får hele 124 km ekstra rækkevidde. Det tager blot 23 minutter at oplade fra 10-80%.
UDSTYRSVARIANTER
Du kan vælge mellem to forskellige udstyrsvarianter, når du skal have en Ford Puma Gen-E:
Priser for udstyrsvarianterne kan ses herunder.
Brændstofforbrug 0-0 km/l. CO2-emission 0-0 g/km.
Der tages forbehold for pris- og afgiftsændringer samt trykfejl. Bilen kan være vist med ekstraudstyr. Se prisliste for oplysninger om brændstofforbrug, CO2 udledning og energimærkning.
Plads til oppakning
Du kommer ikke til at mangle plads til bagagen i Ford Puma Gen-E. Der er hele 523 liter i bagagerummet – og faktisk hele 574, hvis der lastes op til taget. Derudover får du et bagagerum forrest – et såkaldt frunk på 43 liter.
Bagagerummet indeholder desuden en Gigabox, der er ekstra dyb, og derfor kan du tage høje genstande med. Gigaboxen har afløb, så hvis du stiller våde sko i, løber vandet fra, og boxen kan vaskes.
Det er også muligt at få anhængertræk på bilen, som må trække op til 750 kg.
Design
Ford Puma Gen-E er den oplagte bybil. Den er kompakt i sin størrelse, der gør det nemt at parkere den, hvor du ønsker. De sportslige køreegenskaber gør den nem at køre på selv smalle gader, og så har den en stor fordel i sit SUV/crossover-design.
Her får du det fulde overblik over vejen og en høj, komfortabel indstigning. Den har One Pedal Drive, som betyder, at du kun skal bruge én pedal til at køre og bremse. Det gør det mere behageligt at køre, ligesom du hurtigere kan bremse, fordi bilen bremser så snart du løfter foden fra pedalen. Det er en fordel i byen, hvor der hurtigt kan ske noget uforudsigeligt.
FORD PUMA GEN-E Den sporty Ford Puma er blevet elektrisk.
Prøver du at finde rundt i junglen af forskellige ladeløsninger til de elektriske biler? Fortvivl ikke. Vores motorredaktør forklarer de forskellige muligheder og har samtidig lavet en sammenligning af priserne på de mest udbredte ladeløsninger.
Se videoguiden her - eller læs den skrevne udgave her.
Find svaret her eller fang os på chat, telefon eller e-mail
Ladeløsning
- Ladeboks derhjemme - netværk på farten
Hos Bjarne Nielsen samarbejder vi med Clever, der har Danmarks største ladenetværk. Her får du mulighed for at have en boks derhjemme samt at benytte ladenetværket i hele Danmark, når du er på farten.
Abonnementet kaldes Clever One, og det koster 799 kr. pr. måned (+evt. energitillæg), og du kan lade frit til den pris.
Spørg gerne din salgskonsulent om mere information om Clever.
Strøm til en kending
Det har længe været kendt, at Ford ville lancere en elektrisk Puma, og da der kom en faceliftet udgave af Puma i foråret 2024, stod det også, at den elektriske udgave var på vej. Den er nu lanceret, og der er mange gode grunde til, at bilen har været ventet.
Den udvider Fords modelprogram, så man nu har en mindre elbil, der er en klassisk bybil. Den har størrelsen og køreegenskaberne til at gøre bykørsel nem. Den oprindelige Ford Puma er baseret på Ford Fiesta, men i et crossover-design. Den har et sporty udtryk og er som crossover får du en god frihøjde, som gør det nemt at komme ind i bilen. Du har desuden et godt overblik over vejen.
Bilen har altid været meget rost for sine køreegenskaber, ligesom der er prioriteret meget plads i bagagerummet. Det gør det muligt at have for eksempel en golftaske med. Det skyldes Pumas Megabox, som i den elektriske udgave kaldes Gigabox.
De elementer har Ford taget med videre i den elektriske Ford Puma Gen-E. Designmæssigt ligner de to biler hinanden, og Ford siger selv, at den elektriske udgave har lige så dynamiske køreegenskaber.
Det med småt
Der tages forbehold for pris- og afgiftsændringer samt trykfejl. Bilen kan være vist med ekstraudstyr.
Se prisliste og/eller modelfanen for oplysninger om brændstofforbrug, CO2 udledning og energimærkning.