Ford

Vi har allerede skrevet og hørt meget om den nye Ford Kuga Plug-in Hybrid, inden den overhovedet var kommet til landet. Nu er den her endelig, og vi har taget den første prøvetur. 

VIDEO: Se bilguiden anmeldelse af den nye Kuga her:

> Se mere om Kuga Plug-in Hybrid og dens priser og udstyrsvarianter her.

Lever op til forventninger

Rigtig mange har forudbestilt den nye Kuga, inden de har set den i virkeligheden eller prøvekørt den. Derfor har der naturligt være en hvis spænding om hvorvidt den så kører, som den skal. Og det gør den! I denne ST-Line udgave med en minimalt sænket undervogn ligger bilen kontant på vejen. Samtidig sidder man med SUV-frihøjden yderst behageligt og med et rigtig godt udsyn. Selvom bilen er lavere end sin forgænger mærkes det ikke i praksis.

 
Kuga har et skarpt design og flotte detaljer i ST-Line udgaven. Foto: bilguiden

> Læs mere om motorteknologien i Kuga Plug-in Hybrid her.

CVT-gear imponerer

Mange har været spændt på den nye generation CVT-gear og om det er blevet forbedret i forhold til de forudgående versioner, der godt kunne hoppe lidt rundt i omdrejningerne. Det gør den nye Kuga ikke, og gearskiftene i det nye e-CVT gear føles utroligt glidende. Også overgangen mellem benzin- og elmotor fungerer virkelig godt og mærkes nærmest ikke. 


Den store 12,3" digitale instrumentering kan designes på forskellige måder. Foto: bilguiden

Skarp pris med masser af udstyr

Ford Kuga Plug-in Hybrid er yderst skarpt prissat og en ST-line udgave fås til bare 296.000 kroner. Her tilvælger mange en X-pakke og så får bilen for 310.000 alt fra 18" alufælge, parkeringssensor for/bag, trådløs mobiloplader til 12,3" digital instrumentering, fuld LED forlygter, tonede ruder, sæder med dellæder og B&O-anlæg. 

> Se endnu mere video af den nye Kuga her.


Der er rigtig fint med plads på passagersæderne som også kan rykkes frem og tilbage. Foto: bilguiden

Masser af plads

Den nye Kuga er vokset i både længden og bredden og det mærkes i kabinen der er meget rummelig. Især på bagsæderne er der plads til selv de langbenede passagerer. Også bagagerummet på 621 liter kan rumme det meste oppakning eller en barnevogn. 


Interiøret i Kuga er klassisk Ford og minder meget om opbygningen i Focus og Puma. Foto: bilguiden

 
Bagagerummet i Kuga er rummeligt og kan sagtens klare en barnevogn og ferieoppakningen. Samtidig kan det udvides, hvis sæderne køres frem. Foto: bilguiden