Renault Arkana EU Version 2022 1600 0D

Roserne vælter ned over Renault Arkana

Den nye stærke crossover-model fra den franske producent koster fra små 280.000 kroner. For det beløb får du en yderst veludstyret bil, der kører rigtig godt. Der er med andre meget bil for pengene. Det mener i hvert tilfælde de danske motorjournalister og professionelle testkørere skriver.

JW2
Jesper Werge
·

Den nye Renault Arkana er langt om længe landet i Bjarne Nielsens Renault-bilhuse i henholdsvis Herning, Esbjerg og Hillerød. Dermed er der mulighed for at prøvekøre modellen - en mulighed, som flere danske motorjournalister allerede har benyttet sig af.

Den nye Renault Arkana skiller sig ud med et design, der hidtil har været forbeholdt premium-mærker - og den udvider Renaults i forvejen stærke model line-up i mellemklassen, hvor man allerede finder Renault Mégane, Renault Kadjar og Renault Scénic.

Nu er modellen endelig landet i de danske Renault-forretninger - herunder de tre Bjarne Nielsen-bilhuse i henholdsvis Hillerød, Herning og Esbjerg.

Den stærke crossover-model koster fra små 280.000 kroner, og for den pris er der rigtig meget bil at hente. Ikke mindst hvis man skal tro, hvad de danske motorjournalister og professionelle testkørere skriver.

Renault Arkana EU Version 2022 1600 3B

Der er rigtig meget bil at hente for pengene, hvis man smider de knap 280.000 kroner efter den billigste udgave af den nye Renault Arkana. Foto: PR

Utroligt meget udstyr

Medierne har nemlig haft fortrinsret til at prøvekøre Renault Arkana, og det har allerede resulteret i en række positive omtaler.

Landets største bilblad, FDMs Motor, omtaler således modellen som: ”Trendy Renault med lækker hybridteknik”. I artiklen på FDMs hjemmeside skriver motorjournalister Søren W. Rasmussen, at: ”(…) Arkana er en fin bil, der med hybridteknik og et fint sikkerhedsudstyr følger med moden”.

Han hæfter sig desuden ved, at man i udstyrsversionen R.S. Line får: ”(…) utroligt meget udstyr for pengene, ligesom bilens design understøttes af de valgte materialer i kabinen. Blandt andet er adaptiv fartpilot standard, ligesom der er store skærme både i instrumenthuset og midt på instrumentpanelet”.

Renault Arkana EU Version 2022 1600 49

Bilmagasinet skriver, at Renault Arkana set i profil ligner: "(...) en miniudgave af Mercedes GLC Coupé.". Foto: PR

En miniudgave af Mercedes-Benz 

Bilmagasinet, der i denne tid fejrer 30 års jubilæum, har også fundet mange roser frem over for den nye moderne Renault-model:

”(…) Set i profil ligner Arkana dog en miniudgave af Mercedes GLC Coupé, og selv om der et stykke vej i forhold til både dynamik, luksusoplevelse og naturligvis pris fra en Arkana til en Mercedes GLC Coupé, så er tanken om en sporty luksus-SUV den samme i de to biler.”.

Er du også blevet lun på den nye Renault Arkana? 278.990 kr.

Få fingrene i den flamboyante franske model i den nærmeste Bjarne Nielsen Renault-forretning.

Der tages forbehold for pris- og afgiftsændringer samt trykfejl.
Renault Arkana koster fra

Motorjournalisten hæfter sig - præcis som kollegaen hos FDM - ved, at udstyret er forholdsvis omfattende selv fra billigste version, ligesom automatgear er standard uanset valg af motor.

Bilsitet Motorsiden.dk, der drives af den erfarne skribent Søren Clauding, omtaler Renault Arkana som en: ”(…) funktionel og sporty crossover til fornuftspris.”.

Renault Arkana EU Version 2022 1600 4B

Ifølge flere motorjournalister er der i Renault Arkana fremragende plads både i hele kabinen og i bagagerummet, der rummer hele 510 liter. Foto: PR

Arkana kører virkelig godt

Motorjournalisten skriver, at Renault Arkana kører virkelig godt, samtidig med, at der er: ”(…) fremragende plads i hele kabinen og også i bagagerummet på cirka 500 liter.”.

Hos Bilbasen er der også optimisme over den nye franske crossover.

Her skriver journalist Morten B. Bek, at: ”(…) Renault har vægtet komforten i køreegenskaberne, og det passer perfekt til hybriddrivlinjen. Og til en crossover i det hele taget. Styretøjet er let og uden meget følelse for noget som helst, men det er konsistent og rart at samarbejde med. Ukomplicerede, fine køreegenskaber.”.

Vil du læse flere Renault-nyheder?