Polestar 3 får stor opgradering med 800 volt og ny motor

Polestar 3 opdateres markant til modelår 2026, hvor den får 800 volt arkitektur med hurtigere opladning, ny drivlinje og kraftigere computer.

Mette Munk Nielsen
·
Polestar 3 2026 Venstre Side

Polestar 3 bliver markant opgraderet til modelår 2026. Her får den 800 volt arkitektur, som giver en hurtigere opladning, ligesom den får en ny bagmotor og opgraderet hovedcomputer. 

Der sker store ændringer for Polestar 3 til modelår 2026, hvor den opgraderes med 800 volt arkitektur, øget effekt, hurtigere opladning og større processorkraft. Hardwareopdateringerne kommer også nuværende Polestar 3-ejere til gode. 

- Opgraderingerne af Polestar 3 er så omfattende, at det nærmest føles som en helt ny bil. Med denne opgradering lever vi videre til vores løfte om at skabe merværdi for kunderne gennem både over-the-air software- og hardwareopdateringer. Den i forvejen fantastiske Polestar 3 er nu bedre end nogensinde, siger Michael Lohscheller, CEO i Polestar.

Opdateringerne er de samme, som vi har set Volvo annoncere for Volvo EX90, der er bygget på samme SPA2-platform.

LÆS MERE: Volvo EX90 får 800V-teknologi

Den i forvejen fantastiske Polestar 3 er nu bedre end nogensinde.

- Michael Lohscheller, CEO i Polestar.
Polestar 3 2026 Skraa Side

Polestar 3 får en stor opgradering, og der er også en ny farve med den mørkegrå metallak Storm. Foto: Polestar

800 volt-teknologi forkorter ladetiden

Indførelsen af en 800 volt-arkitektur giver Polestar 3 adgang til DC-opladning med effekt op til 350 kW. Dermed reduceres ladetiden fra 10% til 80% til cirka 22 minutter. Samtidig øges den samlede energieffektivitet med op til 6 procent målt efter WLTP-standarden.

Baghjulstrukne versioner får et 92 kWh batteri, mens Dual motor- og Performance-varianter udstyres med 106 kWh. 

LÆS MERE: Polestar 3 sætter verdensrekord i rækkevidde

Ny bagmotor resulterer i øget ydeevne

Alle varianter får opgraderet drivlinje, inklusive en egenudviklet permanent magnet-synkron motor på bagakslen og en frakoblingsbar frontmotor, som man kender fra Dual motor-versionerne af Polestar 2.

Systemet leverer samlet op til 500 kW i Performance-varianten. Forbedret vægtfordeling og opdateret softwarestyring bidrager til en mere balanceret og dynamisk køreoplevelse.

Læs mere: Polestar indfører 5 års garanti

Polestar 3 2026 Udsyn

Polestar 3 får en forbedret processor, som også installeres i alle nuværende Polestar 3. Foto: Polestar

Forbedret computerkraft med DRIVE Orin

Polestar 3 får nu en ny hovedcomputer baseret på NVIDIA DRIVE Orin-platformen. Systemet leverer mere end otte gange så høj processorkraft som forgængeren og muliggør forbedret styring af sikkerhedssystemer, elmotorer og energistyring.

Opgraderingen tilbydes som gratis eftermontering til alle ejere af Polestar 3, og kunderne vil blive kontaktet, når det er tid til at få skiftet processoren. Man bliver automatisk indkaldt, og det skal foregå på et autoriseret Polestar-serviceværksted. 

De første biler bliver indkaldt i starten af 2026.

Læs mere: Polestar 3 hædres som årets el-SUV og luksusbil

Nye varianter og mere udstyr

Modelår 2026 introducerer en variantstruktur: Rear motor, Dual motor og Performance. Forskellene ses i batterikapacitet, drivlinje og komfortudstyr, og navnene erstatter de tidligere betegnelser. 

Rear motor får en optimeret batteristørrelse, mens aktiv luftaffjedring bliver tilvalg på Dual motor, men fortsat er standard på Performance-varianten. Der kommer til at være en synlig forskel på variantniveauerne i designet af sikkerhedsselerne: Ensfarvet sort i Rear motor, sort med svensk guldstribe i Dual motor og de gyldne seler i Performance-varianten.

Derudover opdateres pakker og tilvalg også for at gøre det nemmere for kunderne at tilpasse bilen. Climate-pakken kommer til at omfatte opvarmede bagsæder, rat og viskerblade foran, men den nye Prime-pakke samler de tidligere Pilot-, Plus- og Climate-pakker, og lydsystemet Bowers & Wilkins tilbydes som tilvalg og som en del af Plus-pakken. 

Polestar 3 fortsætter med at imponere med sit unikke mix af performance, teknologi og innovation, og de kommende opgraderinger i modelår 2026 løfter bilen endnu et niveau. 

- Henrik Bang, Direktør for Polestar Danmark.
Polestar 3 2026 Kabine

Der kommer nye variantnavne med modelår 2026 af Polestar 3, så man skal vænne sig til navnene Rear motor, Dual motor og Performance samt nye pakker. Foto: Polestar

Ny farve og opdateret interiør

Der introduceres en ny farve på Polestar med Storm, som erstatter den tidligere Thunder, og det er en mørkegrå metallak. Dørene får nye grafiske detaljer og et større Polestar-logo. 

Indvendigt får kabinen et standardbetræk i bio-baseret MicroTech i farven Charcoal, og det bliver også standard med aluminium i dekoren, som tidligere var et tilvalg. 

- Polestar 3 fortsætter med at imponere med sit unikke mix af performance, teknologi og innovation, og de kommende opgraderinger i modelår 2026 løfter bilen endnu et niveau. Vi ser derfor meget frem til at introducere den nye model. Indtil da tilbyder vi særligt attraktive kampagner på de sidste færdigkonfigurerede Polestar 3 modelår 2025, som er klar til omgående levering, hvilket gør det ekstra fordelagtigt at vælge en Polestar 3 allerede i dag, udtaler Henrik Bang, Direktør for Polestar Danmark.

Salget af modelår 2026 starter på et senere tidspunkt, og de danske priser oplyses ved salgsstart. Samtidig tilbydes færdigproducerede biler fra modelår 2025 stadig med kort leveringstid via Polestar Danmark.

Alt om bilen: Oplev Polestar 3 og book prøvetur