Malaga2

Roserne regner ned over ny elektrisk Renault

De danske motorjournalister har netop været på international test drive i Malaga, hvor de stiftede nærmere bekendtskab med Renault Megane E-Tech Electric, der snart ruller ud til de hjemlige Renault-forhandlere. Der er begejstring over hele linjen.

JW2
Jesper Werge
·

Renaults helt nye elbil i C-segmentet - Renault Megane E-Tech Electric - har netop været "udsat" for de første prøvekørsler foretaget af 11 danske motorjournalister, som forleden brugte et par dage i sydspanske Malaga. Og den interessante elbil, som lander herhjemme til foråret, høster mange roser.

Nu varer det ikke længe, inden den med spænding imødesete Renault Megane E-Tech Electric lander i den lokale Bjarne Nielsen Renault-forretning. Priserne er blevet offentliggjort, og de begynder ved 266.990 kroner for en version med 40 kWh batteri og 130 hestekræfter - mens prisen for den kraftige version med 60 kWh batteri og 220 hestekræfter begynder ved 303.990 kroner.

Der er ikke sat en eksakt dato på, hvornår bilen kommer til Danmark, men nu er der åbnet for bestilling af Renault Megane E-Tech Electric - og de første meldinger tyder på, at der bliver rift om den elektriske franskmand.

Når en ny bilmodel er ved at blive introduceret, så bliver der altid arrangeret international testkørsel for udvalgte motorjournalister inden, så medierne kan vække bilkøbernes interesse. Og det er netop sket i forbindelse med Renault Megane E-Tech Electric-introduktionen.

Læs også:
Her er detaljerne om den nye Megane E-Tech Electric

I alt har 11 af de førende danske motorjournalister været en tur i sydspanske Malaga for at prøve bilen af - og det har kastet en hel del roser af sig. To eksempler på det er fra henholdsvis Biltesteren og Rundt om Biler, der har lavet hvert sit videoindslag.

Den nye Renault Megane E-Tech Electric er blevet testet på kryds og tværs i den spanske natur i og uden for Malaga. Foto: Renault

Forrygende feedback for testkørerne

De danske motorjournalister er ifølge den danske importørrepræsentant på stedet - pressechef Søren Hyltoft Thomsen, meget begejstrede for bilen.

- Mens andre elbiler vejer to to, så vejer den tungeste Megane med batteri lige over 1600 kilo, og det har altså den fordel, at bilen er meget dynamisk at køre. Samtidig har en et - for elbiler - ganske lavt tyngdepunkt, hvilket giver en temmelig god fornemmelse, når man sidder bag rattet. Det har jeg selv erfaret, men det er også nogle af de meldinger, som jeg har fået fra de journalister, som er med hernede, forklarer Søren Hyltoft Thomsen.

Er du interesseret i en Renault Megane E-Tech Electric? 266.990 kr.

Den er her ikke endnu, den nye sprøde elbil fra Renault - og der er åbnet for ordrer. De første købere forventes at modtage deres nye Renault Megane E-Tech Electric i løbet af foråret 2022.

Der tages forbehold for pris- og afgiftsændringer samt trykfejl
Den billigste udgave koster fra

I løbet af den kommende tid er det forventeligt, at journalisternes oplevelse med Renault Megane E-Tech Electric bliver omsat i artikler, fotos og video-indslag, og som vist længere oppe i artiklen, er der allerede et par af deltagerne, som har lagt deres anmeldelser på nettet.

- Efter 300 kilometer kørsel i bjerge og på snoede veje her i Malaga kan jeg konkludere, at vi har en ny vinder, der er konkurrenterne overlegne på både design og køreegenskaber. Jeg tror faktisk, at det bliver svært at finde ret meget negativt at se og læse omkring bilen i de kommende dage, påpeger en optimistisk pressechef fra Renault.

Malaga1

Den nye Renault Megane E-Tech Electric fås med 20 tommer alufælge og masser af lækkert udstyr. Foto: Renault

En imponerede ingeniørbedrift

Den danske Renault-repræsentant tøver ikke med de rosende vendinger. Eksempelvis peger Søren Hyltoft Thomsen på, at Renault Megane E-Tech Electric vejer 200 kilo mindre end den oplagte konkurrent fra Volkswagen, ID.3. Desuden er den franske model betragteligt lavere i højden, og dermed leveres der langt mere dynamisk kørsel.

- Man får ikke så imponerende tal, med mindre der ligger en ingeniørbedrift af de store bag. Med gennemtænkte løsninger og udbredt brug af eksempelvis aluminium, der gør bilen let, og som dermed giver lang rækkevidde og gode køreegenskaber, forklarer han.

Bjarne Nielsens Bilmagasin følger naturligvis med i de kommende dage, og vi vil linke til øvrige anmeldelser og omtaler. Der skal blandt andet holdes øje med Jyllands-Posten, Bilmagasinet og Børsen.

Flere nyheder om Renault

Bilmagasin
Renault Megane E Tech 2022 1600 2F

Den nye Renault Megane E-Tech Electric er forrygende flot indrettet - med to store skærme og masser af overblik. Foto: Renault