Ford sætter strøm til Ranger

Ford har gjort Ranger delvis elektrisk, og den store pickup kommer som plug-in hybrid i 2025.

Mette Munk Nielsen
·
Ford Ranger PHEV 2025 Fra Siden

Vild, pålidelig og hårdfør – og snart også elektrisk. Ford har præsenteret, at den populære pickup, Ford Ranger, bliver opladelig som plug-in hybrid i begyndelsen af 2025. Det sker, når den 2,3 liters EcoBoost benzinmotor får tilføjet batteri og elektrisk motor. Den præcise rækkevidde er ikke fastlagt men bliver min. 40 km. 

Ford Ranger plug-in hybrid bliver ligeså hårdfør, som du kender den, men den giver også mulighed for at oplade værktøj og telefoner, ligesom den kan forsyne arbejdslamper med strøm. Derudover får den en elektrisk rækkevidde, så du helt støjsvagt kan køre den store pickup, når elmotoren driver bilen. 

Den endelige rækkevidde offentliggøres tættere på lanceringen i 2025, men det bliver over 40 km, lover Ford. Den forventes at have samme trækkapacitet som de øvrige Ford Ranger - nemlig på 3500 kg. Derudover får kunderne glæde af Ford Pro, som hjælper kunderne i overgangen fra konventionelle biler til elektriske biler ved at samle alle services i én platform. Her får man overblik over alt fra finansiering til software, opladning og service.

- Ford Ranger Plug-In Hybrid vil hjælpe kunderne trygt ind i den elektrificerede fremtid med en innovativ Ranger, der leder segmentet for mellemstore pickups, siger Hans Schep, General Manager, Ford Pro.

Ford Ranger PHEV 2025 Front

Ford Ranger plug-in hybrid giver dig mulighed for at køre elektrisk uden at gå på kompromis med Rangers hårdførhed og trækkraft. Foto: Ford

Strøm på farten med Pro Power Onboard

Den nye Ford Ranger plug-in hybrid giver muglighed for at kunne bruge bilen til at give strøm på farten. Med Pro Power Onboard kan du oplade telefoner og værktøj eller tilslutte arbejdslamper for at få lys på byggepladsen. 

Det betyder selvfølgelig, at bilens elektriske rækkevidde falder, hvis man bruger strømmen til opladning og lys, men det giver dig en stor fleksibilitet, fordi du ikke skal have en generator med, men kan anvende strømmen på bilens batteri. Du kan også indstille bilen til at gemme strømmen til bykørsel, så det først er der, elmotoren tager over. 

- Vores kunder vil have elektrificerede biler, der leverer høj ydeevne og overkommelige ejeromkostninger uden at gå på kompromis med det, de elsker ved deres varebiler. Ranger Plug-In Hybrid er den bedste løsning fra begge verdener til arbejde, leg og familieliv – og med den nye variant har kunderne også mulighed for elektrisk kørsel til de kortere ture, mens de samtidig har mulighed for at både at oplade og tilkoble strøm direkte til deres udstyr uanset, om det er til arbejde eller camping, siger Kumar Galhotra, President, Ford Blue.

Ford forventer, at bilen får de samme køreegenskaber som andre Rangers - det betyder, den får firehjulstræk, mulighed for fem kørestilstande og avancerede førerassistentsystemer.

Ford Ranger plug-in hybrid lanceres i 2025.

Ford Ranger PHEV 2025 Arbejdsbil

Med Ford Ranger plug-in hybrid kan du få strøm på farten ved at udnytte det opladede batteri i bilen med Fords Pro Power Onboard. Foto: Ford

Værd at vide om Ford Ranger PHEV

Hvornår kommer Ford Ranger plug-in hybrid?

Ford forventer, at den nye Ford Ranger plug-in hybrid kommer i begyndelsen af 2025.

Hvor lang rækkevidde har Ford Ranger PHEV?

Ford Ranger PHEV får en rækkevidde på mindst 40 km. Den præcise rækkevidde offentliggøres tættere på lancering. 

Hvor meget kan Ford Ranger PHEV trække?

Ford Ranger PHEV forventes at få samme trækkraft som de øvrige Rangers - altså op til 3500 kg. Ligesom den får samme køreegenskaber som firehjulstræk, fem køretilstande og avancerede førerassistencesystemer.

Læs flere nyheder i vores Bilmagasin