Volvo

Det globale Volvo-salg landede i første halvår 2019 landede på 340.826 biler. Det er koncernens bedste resultat i perioden nogensinde og en stigning på 7,3 procent sammenlignet med samme periode sidste år, hvor der blev solgt 317.639 biler.

 

Svenskerne kan bare det der med at skrue succesfulde biler sammen. Aldrig tidligere er der nemlig blevet solgt så mange Volvo-modeller, som det har været tilfældet i første halvår af 2019.

I Kina, USA og Europa har væksten været støt gennem årets første seks måneder, og Kina tegnede sig for sit højeste salgstal nogensinde. Det skriver Volvo på sin hjemmeside.

Volvo V60 Cross Country 2019 1600 0eVolvo V60 Cross Country er netop landet hos Bjarne Nielsen A/S - den er værd at køre efter. Og i.

I perioden vækstede Volvo konsekvent hurtigere end sine vigtigste konkurrenter og vandt dermed markedsandele i disse regioner.

SUV-modeller trækker læsset

Efterspørgslen har især været stor efter Volvos trio af prisvindende SUV’er, hvor Volvo XC60 fulgt af først Volvo XC40 og dernæst den store Volvo XC90 har drevet salget.

Volvo’s nyeste modeller, Volvo V60 stationcar, Volvo V60 Cross Country samt den amerikansk byggede Volvo S60 medvirkede også til det stigende salg.

Endvidere har det kinesisk ejede svenske brand også påbegyndt de første kundeleveringer af sine tilbud på området for mild hybrid-modeller.

Lille nedtur i hjemlandet

I juni solgte Volvo 62.775 biler, hvilket var en lille tilbagegang på 2 procent sammenlignet med samme periode sidste år.

I Europa faldt salget 9 procent til 30.234 biler, hvilket skyldtes, at Volvos største marked i regionen, det svenske, faldt tilbage med hele 41,7 procent til 5.762 biler.

Volvo XC90 T8 Twin Engine 2016 1600 3bDen stor Volvo XC90 har været en gedigen storsællert, siden den kom på markedet. Modellen betragtes som den mest sikre bil i verden.

Den svenske tilbagegang skyldtes, at der i 2018 blev leveret ekstraordinært mange biler i juni på grund af indførelsen af en ny emissionsskat den efterfølgende måned.

Fin vækst på store markeder

De første seks måneder forblev virksomhedens vækst stabil på 6 procent. Det var SUV’erne XC40 og XC60 og den nye V60 stationcar, der førte an.

Det samlede salg i perioden januar til juni blev på 174.398 biler. Storbritannien og Tyskland vækstede henholdsvis 29,6 procent og 32 procent.

Volvo’s højeste salg nogensinde i første halvår tegnede Kina sig for med 67.741 biler; en stigning på 10,2 procent sammenlignet med samme periode sidste år. 

Rekordsalg i Kina

Stor efterspørgsel efter de lokal producerede XC60 og S90 modeller stod bag det stigende salg.

Også i juni havde Volvo sit største salg i Kina nogensinde i en enkelt måned med i alt 13.238 biler og en stigning på 13,3 procent.

I USA blev der solgt 50.120 Volvo’er i årets første seks måneder. En stigning på 5,2 procent sammenlignet med samme periode sidste år.

Stor fremgang i Danmark

Også her var det SUV’erne der førte an, og XC90, XC60 og XC40 har holdt deres popularitet i regionen ved lige. I juni nåede salget i USA 9.934 biler, en stigning på 0,7 procent.

Volvo XC40 2018 1600 82Den mindste af Volvos succesfulde SUV-modeller er Volvo XC40, som også sælger forrygende.

I Danmark er salget af Volvo steget med 28,3 procent i forhold til første halvår 2018.

De bedst sælgende modeller i Danmark er den nye Volvo V60 efterfulgt af Volvo XC60 og Volvo XC40 som henholdsvis nummer to og tre.

Vi bruger cookies

Denne hjemmeside bruger cookies til trafikmåling og optimering af indhold. Hvis du klikker videre, accepterer du vores brug af cookies.
Læs mere