DÆKWEEKEND: Vi holder weekendåbent 9.-10. november - book tid og bliv vinterklar   Læs mere
Ford

I forbindelse med et stort event i Amsterdam i næste uge løfter Ford sløret for, at både Ford Fiesta og Ford Focus snart ville kunne fås i mere elektrificerede udgaver. Præcis som vi kender det fra Ford Mondeo, vil også de to modeller fra næste år bliver ekviperet med hybrid-motorer.

 

Ford er klar til at afsløre spændende nyheder, når der traditionen tro afholdes Go Further-event for 2019. I år er den helt store nyhed blandt andet elektrificerede udgaver af Fiesta og Focus.

Eventet løber af stablen tirsdag den 2. april i Amsterdam. Her vil Steven Armstrong, topchef hos Ford, få selskab af Stuart Rowley, Ford Europas kommende præsident, for at løfte sløret for de omfattende nyheder, Ford har i ærmet for de kommende år, som ud over en omfattende elektrificering indebærer nye varebiler og SUV’er.

Ford Focus ST Line 2019 1600 2e

Fords nye generation af bæredygtige og intelligente biler vil bidrage til en renere og mere støjsvag fremtid med fokus på Fords kerneværdier af tillid, god, gammeldags køreglæde og prislejer, hvor alle kan være med. Det skriver Ford Danmark i en pressemeddelelse.

Fiesta og Focus med hybridmotor

I den forbindelse annoncerer Ford nu 48-volts mildhybridversioner (mHEV) af både Ford Fiesta (billedet herunder) og Ford Focus (billedet herover), der lanceres næste år.

- Vores nye EcoBoost-hybridversioner af både Fiesta og Focus er skoleeksempler på Fords vision om at levere nye og mere miljømæssigt bæredygtige biler med sofistikerede teknologier til ethvert kørselsbehov. Derudover har vi mange flere nyheder i ærmet, som vil blive præsenteret i Amsterdam i næste uge, fortæller Steven Armstrong.

De elektrificerede udgaver af Fiesta og Focus er bygget som sofistikerede mildhybrider, der optimerer både brændstoføkonomien og køreglæden med en mere kraftig og responsiv ydelse samt indsamler og opbevarer energi ved opbremsning til at oplade et luftkølet 48-volts litium-ion-batteri.

Udnytter indsamlet energi

Hybridudgavernes startergenerator fungerer også som motor, der er kombineret med Fords trecylindrede 1,0-liters EcoBoost-benzinmotor. Generatoren udnytter den indsamlede energi til bilens elektriske systemer og som drejningsmoment under både acceleration og almindelig kørsel.

Ford Fiesta 2017 1600 14

Det elektrisk assisterede drejningsmoment giver en mere kraftig og responsiv ydelse, ikke mindst ved lavere hastigheder. Derudover har Fords ingeniører forstærket den 1,0-liters EcoBoost-benzinmotor med en større turbolader.

- Vores 1,0-liters EcoBoost-motor har allerede bevist, at god brændstoføkonomi og høj ydelse kan gå hånd i hånd. Denne nye EcoBoost-hybridteknologi tager det til næste niveau, forklarer Roelant de Waard, topchef for marketing, salg og service hos Ford Europa.

Også hybrid til Transit-modeller

Ud over de helt nye EcoBoost-hybridudgaver af Ford Fiesta og Ford Focus blev den nye Ford Mondeo Hybrid stationcar afsløret tidligere i år med en komplet hybridarkitektur, der giver en raffineret køreoplevelse med kombinationen af benzin- og elmotor.

Ford Mondeo Hybrid stationcar er faktisk den eneste fuldhybrid, der fås som stationcar i det større familiebilssegment.

Ford introducerer også mHEV-udgaver af den store 2-tons Ford Transit og Ford Tourneo Custom (billedet herunder). De modeller forventes lanceret senere i år.

Ford Transit Custom mini

Det sker i forbindelse med, at Ford tidligere i år meddelte, at samtlige Ford-modeller, der bliver lanceret efter den nye Focus fra sidste år, kommer med en eller flere muligheder for elektrificering. Dette omfatter både helt nye bilmodeller og nye, optimerede versioner af eksisterende modeller.

Vi bruger cookies

Denne hjemmeside bruger cookies til trafikmåling og optimering af indhold. Hvis du klikker videre, accepterer du vores brug af cookies.
Læs mere