Renault Trafic Forfra

Renault kommer med to helt nye varevogne

Renault kommer med to helt nye varevogne. Trafic og Kangoo, og så kommer Kangoo i en billigere udgave Express, der erstatter Dacia Dokker.

Hansolavsandal
Hans Sandal
·

Renault understregede for nyligt, at den franske varebilsekspert har endda meget store ambitioner på varevognsmarkedet i de kommende år. Alene i 2021 ser en helt ny Renault Kangoo dagens lys, ligesom nyskabelsen og erstatningen for Dacia Dokker – Express Van - allerede om få måneder rammer det danske marked.

Desuden introducerer Renault en ny Trafic. Den lanceres først som passagerversion – og senere som varevogn. Og sidst men ikke mindst suppleres Renault Master også med en brintversion i samarbejde med Plug Power.

Den nye Renault Kangoo Van, der kommer til Danmark i løbet af efteråret, afløser den meget populære nuværende Renault Kangoo. Den kommer blandt andet med en lang række nyskabelser som ‘Sesame Open by Renault’, der gør at man kan få en meget bred døråbning, samt et omfattende aktivt sikkerhedssystem, der blandt andet omfatter en nødbremse, der ikke alene bremser for andre biler, men også cyklister og fodgængere.

Den nye Express Van kommer til Danmark indenfor de næste par måneder. Den tager over for salgssuccesen Dacia Dokker. Men navneskiftet er det mindste, der er sket med bilen, der prismæssigt begynder ved under 112.000 kr. Den har fået en lang række sikkerhedssystemer, airbags som standard, højdejusterbart rat og førersæde og meget mere. Og så har den en sideåbning, der slår alle andre i klassen.


Den nye Kangoo Van får en helt ny og særlig døråbning i siden, der gør den endnu mere praktisk. Foto: Renault

Ny Trafic på trapperne

I medium segmentet er der debut til Renault Trafic, der i 2021 versionen har fået et designmæssigt løft af de mere markante og sikkerhedspakker, som har været savnet på den nuværende. De første, der får glæde af den nye Trafic er de der har brug for en passagerversion. Her kommer den i en standard og en luksusversion kaldet SpaceClass. Varevognsudgaven kommer i slutningen af året, mens passagerudgaven kommer til sommer.


Interiøret i den nye Renault Trafic har fået et gevaldigt løft. Foto: Renault

For at understøtte bevægelsen mod nulemission lancerer Renault også en lang række interessante produkter. Den absolut bedst sælgende el varevogn – Renault Kangoo ZE, der har en europæisk markedsandel på over 35 % kommer - også i en ny version. Den har europæisk debut i slutningen af dette år. Den nye Kangoo EV har et helt nyudviklet batteri på 44 kWh, en motor der yder 75 kW (100 hk) og en rækkevidde på 265 kilometer. Kangoo Electric kan oplades med op til 22 kW/h AC, hvilket betyder en opladningstid på 2 timer. Har man adgang til fast charger, så kan den lades med 75 Kw/h DC – det betyder 80 % opladning på cirka 40 minutter.

Mens Renault har været first movers indenfor LCV EV siden 2011 har man siden 2014 også fokuseret på brint. Og inden udgangen af 2021 vil man lancere en Renault Master Hydrogen. Sammen med Plug Power sigter Renault mod at opnå 30 procent af det europæiske marked.