Den har været i Danmark siden februar og nu kommer den nye Ford Puma så endelig i en version med automatgear og i en dieselversion.
Indtil nu har den nye Puma kunne fås i to mildhybrid-versioner (mHEV) med manuelt gear og et mindre batteri som arbejder sammen med en 1.0 EcoBoost-benzinmotor på enten 125hk eller 155hk. Den nye udgave med et helt nyt 7-trins automatgear bliver med en ren benzinmotor uden det ekstra batteri. Motoren er den prisvindende og bundsolide 125 hk EcoBoost-motor. Samtidig kommer Puma også i en EcoBlue-dieselvariant med 120 hk og manuelt gear. Og sidst men ikke mindst får Puma ST-Line tilkøbspakken Vignale.
Endnu mere luksus
Med Vignale-udgaven kan du kombinere Puma ST-Lines skarpe køreegenskaber med en vifte af eksklusive detaljer, der er karakteristiske for Fords luksuriøse Vignale-modeller. Vignale-pakken til Puma ST-Line inkluderer blandt andet en frontgrill i satinaluminium, en kofanger med sorte detaljer og en stor bagspoiler. LED-forlygter, Windsor-lædersæder, læderrat, B&O-audio og nøglefrit system følger også med.
Bedre brændstoføkonomi
Vælger du automatgearet får du en helt ny 7-trins dobbeltkoblingsgearkasse, som giver bedre brændstoføkonomi hjulpet på vej af den avancerede automatgearkasses reducerede vægt. Den har også mere flydende gearskift, der giver både højere komfort og mere dynamiske køreegenskaber.
Den nye 1,5-liters EcoBlue-dieselvariant med 120 hk kommer med et 6-trins manuelt gear og har et brændstofforbrug fra 22,2 km/l.
Ford Pumas nye automatgear, dieselvariant og Vignale-tilkøbspakke forventes lanceret i Danmark i løbet af sommeren og vil kunne bestilles snarest. Ford kunne for nylig også afsløre, at Ford Puma ST er på vej. Den forventes lanceret senere i år.