Bjarne Nielsen kan i år fejre, at hans bilkoncern af samme navn runder de 30 år. Vi har tegnet et portræt i tre dele af grundlæggeren, der fortsat står i spidsen for en af landets største bilforretninger. Du kan læse tredje og sidste afsnit her. 

 

Læs første del af portrættet herLæs anden del af portrættet her. Og her kan du vinde en spritny Ford Fiesta...

(...)
- I 2015 fik jeg et tilbud om at overtage Bilernes Hus i Silkeborg, som på mange måder er en formidabel forretning. De tidligere ejere har bare haft svært ved at gøre det til en lukrativ forretning, og det er så det, som vi forsøger. Jeg synes bestemt, at jeg kan se nogle muligheder i Bilernes Hus, og jeg tror på succesen indtil det modsatte er bevist, fortæller Bjarne Nielsen.

Udvikling i stedet for afvikling

Sideløbende med Bjarne Nielsen-koncernen driver indehaveren også leasingselskabet LEASING DK, der tilbyder enhver form for leasing over hele landet.

Endelig er også selskabet Motorpoint en del af koncernen - her forhandles primært premium biler - altså biler i den mere eksklusive del af skalaen.

- Vi forsøger jo hele tiden at optimere forretningen, og det er i bund og grund ud fra devisen om, at hvis der ikke sker en udvikling, så er det lig med afvikling. Og det er ikke noget, som jeg er tilhænger af. Nogle gange kan det godt give god mening at lukke en forretning eller en virksomhed, men helt overordnet set vil jeg naturligvis hellere bygge op end rive ned, understreger Bjarne Nielsen.

På spørgsmålet om, hvor vidt der er nye opkøb i sigte, svarer koncernchefen undvigende, at han altid har snor i markedet, og at intet kan udelukkes.

- Og hvis der var, så var det jo ikke sikkert, at jeg ville fortælle om det her, påpeger den erfarne bilmand, der i virkeligheden er meget mere revisor og købmand, end han er bilsælger.

Nyder arbejdet og medarbejderne

- Men det er også en understregning af, at mit liv kunne have handlet om alt muligt andet end biler. Men jeg synes, at det er en spændende branche, og at selve det at handle biler er virkelig interessant. Det er jo mange forskellige typer af personale i sådan en koncern her. Bilsælgeren skal sælge en bil, mens mekanikeren helt oplagt skal service og reparere den. Og så er der lagerfolk, som har en helt tredje funktion. Det er på en måde flere brancher samlet i den samme branche, forklarer han.

På det private spor bor Bjarne Nielsen sammen med sin kæreste. Han er far til to voksne børn - og bedstefar til et enkelt barnebarn.

- Jeg nyder at tage på arbejde hver eneste dag, og det har jeg faktisk altid gjort. Det er en glæde at opleve, hvordan mine dygtige medarbejdere får tingene til at lykkes. Og så er det stadigvæk en stor fornøjelse at være med til at udvikle den virksomhed, som jeg åbnede for 30 år siden. Der er meget at gøre, og jeg har bestemt ingen planer om at drosle ned i tid foreløbig, fortæller Bjarne Nielsen.

Man skal altid flytte sig

I stedet arbejder han en hel del mere end de anbefalede 37 timer i ethvert hjørne af den store koncern, og hovedkontoret i Herning når han sjældent ind på mere end en enkelt dag i ugen.

- Der er nok at tage fat på, for det er en hård branche og et slidsomt job. Som med alt andet i livet er der opture og nedture. Men jeg kan godt lide det, understreger koncernchefen med et smil.

Til gengæld bruger han ikke tid på skuffelser.

- Det hjælper jo ikke noget, så hvorfor fokusere på det? Jeg vil meget hellere kigge fremad og komme videre.

At Bjarne Nielsen i dag er indehaver af en af landets største bilkoncerner, handler ifølge ham selv om holde fast i kerneværdierne.

- Værdier er altså ikke sådan noget, som vi skriver ned på en kop eller en musemåtte. Værdier skal man have inden i sig selv, ellers kan du ikke for alvor efterleve dem. Du skal være troværdig og re-
spektabel, og så skal du være loyal. Både over for dem, som du handler med, men også over for dem, som du arbejder sammen med, påpeger Bjarne Nielsen.

Tager dagen som den kommer

- For mig handler det naturligvis om at skabe en sund forretning. Det er det, vi lever af. Men det gør vi naturligvis ikke uden, at der kommer kunder i butikken. Derfor har jeg altid lagt vægt på, at vi behandler hinanden og kunderne ordentligt og med respekt. Når telefonen ringer, tager vi den. Når en kunde besøger vores bilhuse så sørger vi for at betjene ham ordentligt, og det arbejde vi udfører, har altid højeste kvalitet. For mig er det naturligt, og man kan kalde det »engagement«.

Han har arbejdet sammen med rigtig mange mennesker gennem de seneste 30 år, så der er ingen tvivl om, at manden ved, hvad han taler om.

- Jeg har nok altid været god til at tage dagen, som den kommer, og så få det bedste ud af den. Det synes jeg faktisk er en meget god rettesnor her i livet. Den har i hvert tilfælde virket for mig, konstaterer han.

Læs første del af portrættet her

Læs anden del af portrættet her.

Og vind en spritny Ford Fiesta her...

 

--

Vi fejrer 30 års jubilæum


I anledning af jubilæet har vi set lidt nærmere på Bjarne Nielsen-koncernens udvikling siden grundlæggelsen i 1988 - den kan du læse mere om her.

Vi har også lavet en gennemgang af de forskellige bilhuse, der tilsammen udgør Bjarne Nielsen-koncernen.

I forbindelse med 30 års jubilæet har Bjarne Nielsen A/S søsat en stor kampagne med masser af skarpe priser, fremragende tilbud og muligheden for at vinde en fin Ford Fiesta.

Læs meget mere om de forskellige jubilæumstilbud her.

33.000+

GLADE KUNDER

10

BILHUSE

330+

DYGTIGE MEDARBEJDERE

1988

GRUNDLAGT

 
 

Vi bruger cookies

Denne hjemmeside bruger cookies til trafikmåling og optimering af indhold. Hvis du klikker videre, accepterer du vores brug af cookies.
Læs mere