Varebiler

Dacia Dokker synger på sidste vers, da den erstattes af en helt ny Renault Express. Men ikke desto mindre tager Dokker noget af en slutspurt, inden den takker af. Faktisk er den på 2. pladsen i et meget konkurrencepræget segment.

Dacia navnet skal fremover udelukkende forbindes med personbiler, mens Renault tager sig af alt, der har med varebiler at gøre i Groupe Renault. Derfor udfases Dokker og i stedet kommer der en helt hy trenault Kangoo som i en billigere udgave (og den direkte overtager for Dokker) får navnet Espress. 

Selvom Dacia Dokker er i sit efterår, så er det ikke til at se i salgsstatistikken. År til dato er der solgt i alt 749 Dokker herhjemme, hvilket rækker til en flot 2. plads, kun overgået af Peugeot Partner.
Det betyder også, at ellers meget anerkendte varevogne som Ford Transit Connect, Citroen Berlingo, VW Caddy og Opel Combo må se sig slået eftertrykkeligt at Dacia Dokker.
Og efterspørgslen er intakt. Der er 379 biler på vej hjem, men de fleste er solgt på forhånd, så der er faktisk kun 127 på lageret.

> Se mere om Dacia Dokker og dens priser her.

Stærk pris trumfer alder

Netop nu kan en veludstyret Dokker fås til 87.350 kr. plus moms eller kan leases for bare 1.295 kroner om måneden. Ikke vanvittige beløb for en bil med et varerum på hele 3.3 m3 og en ultrapålidelig Renault dieselmotor på 95 hk.

- At Dokker ligger så flot til i salgsstatistikken viser jo med al tydelighed, at det ikke behøver at være det sidste nye der sælger. Har man et godt og billigt produkt som Dacia Dokker, så er der stor efterspørgsel siger Nikolaj Elgaard – Produkt Specialist Dacia og LCV hos Groupe Renault i Danmark og slår fast:

- Jeg vil nødigt lyde som prototypen på en sælger, men man skal altså til at skynde sig, hvis man vil have en Dacia Dokker, siger Nikolaj Elgaard.

Salg af mindre varebiler frem til 1. december:
Peugeot Partner - 945
Dacia Dokker - 749
Ford Transit Connect - 689
Citroen Berlingo - 597
VW Caddy - 449
Opel Combo - 219
Renault Kangoo - 178