Renault

Selvom Renault Zoe har eksisteret siden 2013 er den nyeste udgave af elbilen populær som aldrig før. Faktisk blev det i første halvår den mest solgte elbil i Europa.

Derudover er Zoe også en af mest købte elbiler i Danmark den seneste tid. Godt hjulpet på vej af en stærk startpris på bare 209.900 kr.

VIDEO: Se bilguidens anmeldelse af Renault Zoe her:

> Læs mere om Renault Zoe og dens priser her.

Udover at Zoe byder på en yderst behagelige kørekomfort, så er den løbende blevet opgraderet, så den nu kan køre knap 400 km på en opladning, som formentlig også er årsagen til dens stigende popularitet. Rækkevidden gør, at Zoe ikke længere nødvendigvis er en ren bybil. Nu kan de fleste komme til og fra arbejde – måske endda flere dage i streg – uden at skulle bekymre sig om nærmeste ladestander.

 
Renault Zoe syner ikke af meget men er overraskende rummelig. Foto: bilguiden

Mulighed for hurtigladning

Zoe kan opgraderes, så den kan kobles til en 50kW hurtiglader som findes langs motorvejene. Så kan du lade 150 km på under 30 minutter. Når du køber en elbil som Zoe kommer uanset hvad ikke udenom en udgift til en ladeboks i indkørslen, så du kan lade den helt op på omkring 6 timer. Den kan du købe selv eller leje den gennem et ladeabonnement, hvor du giver en fast månedlig pris for al den strøm, du har behov for. I vores guide til opladning kan du blive klogere på, hvilken ladeløsning der bedst kan betale sig for dig, når det kommer til elbiler. 

> Se vores store guide til ladeløsninger her.


Zoe er moderne indrettet og det digitale instrumentpanel og infotainment på 7" er standard. Foto: Bilguiden

Spar udgifter til service

Uanset hvad vil du på en elbil spare serviceomkostninger til for eksempel olie og tandrem, og selvom Zoe har et højere prisskilt end fx søsterbilen Clio, så kan den godt blive et billigere bekendtskab på sigt. Derfor bør du fokusere på dine samlede omkostninger ved at eje bilen over en årrække frem for selve prisen, som på en elbil altid vil være højere end en tilsvarende benzinbil. 

Fint udstyrsniveau

Renault Zoe giver et rigtig fint kvalitetsindtryk i kabinen. Udgaven i denne anmeldelse er det højeste udstyrsniveau Intens med en 9” skærm. Som standard får du en 7” skærm og bilen giver stadig en god kvalitetsfornemmelse med interiør beklædt med stof og standardudstyr som klimaanlæg, fartpilot, elektronisk parkeringsbremse og Fuld-LED forlygter og positionslys.


Kabinen i Zoe er lækker og flere af overfladerne er i stof frem for hård plastik. Foto: Bilguiden

Overraskende meget plads

Selvom Renault Zoe med sine bløde linjer ikke syner af meget, så er den overraskende rummelig indeni. Der er rigtig fint med luft over hovedet og plads til ben på en voksen med en højde på 185-190 cm. Et andet sted hvor Zoes størrelse snyder er på motorkraft og acceleration. Zoe har 108hk som giver masser af overskud, så selvom den er en mindre bil er den ligefrem sjov at køre i.

Er du i tvivl om en elbil passer til dig kan Zoe også privatleases til en skarp pris med binding helt ned til et år. Men vær forberedt på at forlænge – for Zoe giver dig fornemmelsen af at køre i alt andet end en lille bil.


Renault Zoe er rummelig og på bagsæderne kan der sagtens sidde to voksne på 185-190 cm. Foto: Bilguiden